PMDG BOEING 737- 600 Lessons



Boeing 737 is a type of medium-sized aircraft produced   by Boeing Commercial Airplanes (USA).
 It is The best-selling aircraft in the world, was sold about 5000 of this type. Inside the plane there are three seats on both sides in each row. it was officially announced for the plane in 1964. First used by the airline was Lufthansa-German in 1969. Later, 300-737 aircraft contained the CFM56 engines replacing Pratt and Whitney  loudly engines,. It also had a different pilot cabin.  600-737 aircraft classified as the first of "the new generation," and contained a glass pilot cabin and television screens. 900-737 was introduced recently to replace Boeing 200-757 to compete with Airbus  A321-200. 

Air Disasters in 60 years




التاريـخ ............... المكــان.......... عدد الضحايا .... نوع الطائرة - شركة الطيران.......... معلومات أخــرى


May 1937     نيويورك - اميركا         36                 منطاد عملاق                            احتراق


Oug 1944     فريكلتون - انجلترا         76                قاذفة قنابل بي24                       اصطدمت بمدرسة


May 1947     ماريلاند - اميركا          53                دي سي4 - ايسترن اير                 سقوط


Mar 1953     كراتشي - باكستان         11                كوميت - كنديان باسيفيك               سقوط - أول حادث
 لطائرة نفاثة

Jun 1953      طوكيو - اليابان            129               سي124 شحن عسكرية               سقوط واحتراق


Dec 1960     نيويورك - اميركا         134              دي سي8 - يونايتد ايرلاينز           اصطدمت مع مروحية


Jun 1962      باريس - فرنسا            130               بوينج 707 - أير فرانس              سقوطها لدى اقلاعها

Jun 1962      جواديلوب بالكاريبي      113               بوينج 707 - أير فرانس              سقوط إثر عاصفة


May 1965     القاهرة - مصر            121               بوينج 720 - الباكستانية              سقوطها بالمطار


 Jan 1966     جبال الألب - فرنسا       117               بوينج 707 - الطيران الهندي        سقوط

Feb 1966     خليج طوكيو - اليابان     133               بوينج 727 - اول نيبون              سقوط


 Apr 1968     ويندهوك - ج. افريقيا     122              بوينج 707 - خطوط ج. افريقيا      سقوطها لدى اقلاعها


Mar 1969     ماراكايبو - فنزويللا       155              دي سي9 - خطوط فنزويللا           سقوطها لدى اقلاعها


 Jul 1971      موريوكا - اليابان          162               بوينج 727 - اول نيبون              اصطدامها مع طائرة 
ف 86 الحربية وهبط قائد الطائرة الحربية
بالمظلة  واعتقل بتهمة الإهمال


Oug 1972     برلين - المانيا              155              ايليوشن62 - المانيا الشرقية           سقوطها لدى اقلاعها

Oct 1972     موسكو - روسيا             176              ايليوشن62 - الخطوط الروسية        سقوط


Mar 1974     باريس - فرنسا             346              دي سي10 - الخطوط التركية         سقوط 

DEc 1974    كولمبو - سريلانكا         191              دي سي8 - تشارتر هولندية            سقوطها وسط 
عاصفة


Oug 1975     أغادير - المغرب           188              بوينج 707 - تشارتر                  اصطدامها بجبل


Mar 1977     مطار تينيريفي - الكناري 582              طائرتين بوينج 747                   شركتي بان اميريكان 
والخطوط الهولندية اصطدام الطائرتين 
على المدرج  وهذه الحادثة اكبر عدد 
ضحايا لحادث طيران


Jan 1978      شاطىء بومبي - الهند     213              بوينج 747 - الطيران الهندي        انفجار الطائرة
 وسقوطها في البحر


May 1979     شيكاجو - اميركا           275              دي سي10 - اميركان ايرلاينز       سقوطها لدى اقلاعها

Nov 1979     جدة - السعودية             156               بوينج 707 - الباكستانية              سقوط

Nov 1979     القارة المتجمدة الجنوبية   257               دي سي10 - الطيران النيوزيلاندي اصطدامها بجبل


Oug 1980     الرياض - السعودية       301               ترايستار - الخطوط السعودية         احتراقها بعد هبوط 
إضطراري


Sep 1983     أجواء الإتحاد السوفيتي    269             بوينج 747 - الطيران الكوري        اسقطت الطائرة من 
قبل القوات السوفيتية


Jun 1985      جنوب شاطىء ايرلندا     329              بوينج 747 - الطيران الهندي         سقوط

Oug 1985     جبل اوجورا - اليابان     520              بوينج 747 - الخطوط اليابانية       اصطدامها بجبل وهذا
 اعلى عدد ضحايا لحادث
 لطائرة واحدة

How To Use Active Camera


A Quick Tutorial

MOVING AROUND OUTSIDE YOUR AIRCRAFT 

If you've installed Active Camera, then on your FS Menu, go to Options and look for the Active Camera submenu

In the submenu, you should have Internal Pilot View and Enable wheel zoom in VC checkmarked

Load up your aircraft and make sure it's on the ground. Press X on your keyboard. You should now be outside your airplane. (You will be placed to the left of it).

Press down on your scroll wheel on your mouse and keep it pressed, and move your mouse. You will notice that you are "turning your head" this way. If you move the mouse to the right and left, you'll move your head to the right or left. If you move your mouse forwards and backwards, you'll move your head up and down. (If you turn your scroll wheel, you'll zoom in and out).

The first thing you should do after pressing X is turn your head to the right because that's where your plane will be, and you'll see it.

To move around (walking), make sure the Num Lock light is on on your keyboard. If it isn't, press the Num Lock button on your keyboard to turn it on.

Now for walking around: 
Press the Number Pad keys for walking.
8 for moving forward.
2 for moving backwards.
4 to move left. 
6 to move right.
7 to rotate left. 
9 to rotate right.

To run (yes, you can even run): while pressing one of the Number pad keys, hold down the Shift key.

Press X again to end this mode and return to your airplane.

MOVING AROUND INSIDE THE COCKPIT AND CABIN

Go to Virtual Cockpit mode. You don't need to press X this time. Just use your mouse and keyboard in the same manner described above. 


FLY BY VIEW:

This mode works when you in are flying in the air. You can set the virtual camera to stay at a fixed external point in the air and watch your plane fly by this point. This point gets moved up every 10 seconds (you can change this time duration in "Setup" of the Active camera submenu if you want).

To activate Fly By mode, you first have to switch to Tower view. Then press Control + F5. You will see your plane barreling towards you and then pass you. The camera view point then gets updated and moved up, and you again see your plane coming towards you until it passes you again. This will keep repeating for however long you remain in Fly By view during flight.

You can cycle back to Cockpit or other views and have Fly By mode remain activated in the background.

To disengage Fly By mode, press Control + F5 again.

APPROACH VIEW:
When you are about to land, you can switch to Approach view. Approach mode will behave exactly like Fly By mode when your plane is 200 ft above ground level. Once you are below 200 ft AGL, Approach mode will calculate your touch down spot according to your current glideslope and will move the camera to that point on the ground.

So basically you can watch the plane touch down at the very spot you are "standing". This is ideally, because your glideslope can shift during the landing process and therefore your touchdown spot may drift a little from where Active Camera calculated it.

To activate Approach mode, make sure you are in Tower view and then press Control + F6.

Again, as in Fly By mode, you can cycle through the other regular views such as Cockpit view if you want, and keep Approach mode running in the background.

To disengage Approach mode, press Control + F6 again.

That's it! 

(A quick note: Since both these modes make use of your Tower view, when you disengage either Fly By or Approach mode, the camera will no longer update every 10 seconds and your Tower view will then remain at the very point where the disengagement occurred)

Download link



Some Photos for more explanations :




























PMDG BOEING 747- 400 Lessons



نبذة عن الطائرة Boeing 747 - 400

بوينغ 747 والمعروفة شعبيا باسم جامبو جت هي واحدة من أكثر الطائرات النفاثة شهرة. طارت لأول مرة رسميا في عام 1970. كانت ولأكثر من 35 عاما صاحبة الرقم القياسي من ناحية الحجم. غير ان ذلك المركز مسيطر عليه حاليا من قبل أيرباص 380. لاحظ ان الطائرة السوفيتية الصنع أنتونوف 225, وهي طائرة شحن, تعتبر أكبر طائرة في العالم موجودة في الخدمة. بوينغ 747 يمكنها حمل 524 راكبا وهي ذات طابق ونصف الطابق! حتى فبراير 2006 كان يتواجد منها 1430 طائرة في الخدمة مما يجعلها إحدى الطائرات المدرة للربح على شركة بوينغ. يمكنها التحليق على ارتفاعات عالية وبسرعة تصل إلى 1041 كلم في الساعة ولمسافة 13446 كلم متواصلة دون الحاجة لإعادة التعبة بالوقود. ذلك يكفي للطيران من هونج كونج إلى نيويورك بدون توقف. في عام 1989 طارت إحدى نسخها من لندن إلى سدني بدون توقف في رحلة قطعت خلالها 18000 كلم واستغرقت 20 ساعة و9 دقائق. إلا أن تلك الرحلة لم يكن بها لا ركاب ولا شحنة.

How to land ILS by NAV1



نقدم لكم اليوم درس عن الهبوط الالي ILS للطائرات الافتراضية باستخدام الراديو NAV1 علي المحاكي 2004 وقد يعتقد البعض انها تخطيط الرحلة ولكنه مجرد اجراء يتم عند الاستعداد للهبوط ليس الا . ونظرا لصعوبته نوعا ما انصح بتجهيز ورقة وقلم.
سيتم الشرح بالصور اولا ثم سننهي الموضوع بتدريب عملي بالفيديو.

يمكن الهبوط اليا ILS باحدي الطريقتين كالتالي:

اولا:- الطريقة اليدوية :

PMDG MD 11 Pro Lesson




About MD-11 Pro:

The McDonnell Douglas MD-11 is a three-engine medium- to long-range widebody jet airliner, manufactured by McDonnell Douglas and, later, by Boeing Commercial Airplanes. Based on the DC-10, it features a stretched fuselage, increased wingspanwith winglets, refined airfoils on the wing and smaller tailplane, new engines and increased use of composite materials. Two of its engines are mounted on underwing pylons and a third engine at the base of the vertical stabilizer. It also features an all-digitalglass cockpit that decreases the flight deck crew from the three required on the DC-10 to two by eliminating the necessity for a flight engineer.


نبذة عن MicroSoft Flight Simulator 2004





محاكي طيران مايكروسوفت (Microsoft Flight Simulator 2004)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هو تطبيق يعمل في بيئة نظام ويندوز من انتاج شركة مايكروسوفت الامريكية لانتاج برمجيات الحاسوب ويمكن تصنيفه علي انه لعبة طيران تعمل علي الحواسب فقط.





النشأة :

تاريخ تصميم اللعبة يعود إلى بداية الثمانينات من القرن العشرين عندما أدخل بيل غيتس تفاصيل أكثر دقة عن موديل من الطائرات الخفيفة وبشكل مبسط, لكن من مرور الوقت